親子の英語 歌や本で手軽に英会話!

英語の歌をYouTubeより現在100曲ほど紹介しています。ノリやすい英語ソングで歌ったり踊ったり、遊んだり!2才の娘はこれらでかなりの単語やフレーズが身につきました!また、娘に好評だった英語絵本も紹介中。たまにオリジナルで英語絵本も描いています。

SONG112. Knock Knock, Trick or Treat?〜ハロウィンを楽しもう〜

本日はハロウィンの曲🎃👻

 

Ria &Lucyも毎年近所の方々とハロウィンしています。

Riaは今年はジブリキャラに変身し、

Lucyは去年に引き続きソフィアか魔女のどちらかになる予定です😆

 

Knock Knock, Trick Or Treat? | Halloween Song | Super Simple Songs - YouTube

 

パート2もありますね。

Knock Knock, Trick Or Treat - Part 2 | Super Simple Songs - YouTube

 

< Lyrics & Japanese >

 

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a ghost. I’m a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a ghost. I’m a little ghost.

コン、コン(ドアをノックする音)

お菓子をくれないとイタズラしちゃうぞ

あなたは誰?

僕は幽霊。小さな幽霊だよ。

 

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a cowboy. I’m a little cowboy.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a cowboy. I’m a little cowboy.

❗️繰り返しは省略

僕はカウボーイ。小さなカウボーイだよ。

 

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a witch. I’m a little witch.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a witch. I’m a little witch.

私は魔女。小さな魔女だよ。

 

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a monster. I’m a little monster.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a monster. I’m a little monster.

僕はモンスター。小さなモンスターだよ。

 

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a ballerina. A little ballerina.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a ballerina. A little ballerina.

私はバレリーナ。小さなバレリーナよ。

 

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a pirate. I’m a little pirate.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I’m a pirate. I’m a little pirate.

僕は海賊。小さな海賊だよ。

 

Knock knock, trick or treat?
Happy Halloween. Happy Halloween.
Knock knock, trick or treat?
Happy Halloween. Happy Halloween.

 

🔴Part-2

子供の変身だけが異なるので、

そこだけを記載します。

I’m a mummy. I’m a little mummy.

僕はミイラだよ。小さなミイラ。


I’m an angel. I’m a little angel.

私は天使よ。小さな天使。


I’m a soccer player. A little soccer player.

僕はサッカー選手。小さなサッカー選手。


I’m an astronaut. I’m a little astronaut.

僕は宇宙飛行士。小さな宇宙飛行士。


I’m a vampire. I’m a little vampire.

僕は吸血鬼。小さな吸血鬼。


I’m a superhero. A little superhero.

僕はスーパーヒーロー。

小さなスーパーヒーロー。

 

 

⭐️本日のおススメSONG⭐️

 

🎃ハロウィンつながり🎃

SONG47. Go Away!〜英語の歌でモンスターを追い払おう!〜 - 親子の英語 歌や本で手軽に英会話!

 

 

 

🎃🎃🎃🎃🎃

#ハロウィン

#モンスター

#お仕事

#英語の歌